genel blogger blogger temaa-lar SEO oyun

Sponsor

36 Muhabbet Kuşu Telleri Kemiriyor





Yazının başında hemen belirtelim ki muhabbet kuşunun kafesin tellerini kemirmesi son derece olağan bir durumdur.

Özellikle boyalı kafeslerde kafes tellerine olan ilgi boyayı kemirmeye kadar ilerleyebilmektedir.

Muhabbet kuşlarının bu davranışı bazı eksikliklerden kaynaklanmaktadır. Eğer kafesinizde gaga taşı, mineral bloğu veya mürekkep balığı kemiği yoksa bunlardan birini veya bir kaçını biran önce edinip kafesinizi zenginleştirmelisiniz. Bu sayede kuşlarınız hem kalsiyum, mineral vb ihtiyaçlarını karşılayacaklar hem de gagalarını törpülemiş olacaklardır.

Yukarıdaki tavsiyeleri uyguladığınızda muhabbet kuşunuzun kafesi kemirme davranışını sonlandırması muhtemeldir.

Bu konu ile ilgili soru sormak isterseniz aşağıdaki "yorum" bölümünden yazabilirsiniz.




Yorum

36 Adet Yorum Yapıldı "Muhabbet Kuşu Telleri Kemiriyor"

enmtu dedi ki...

Benim kuşum dişi alalı 1 ay oldu kafesinde halka oyuncak kum ve kemik gaga taşı mevcut fakat hala kemirmeye devam ediyor kendisine dokunmama izin veriyor fakat elime gelmiyor kafesinden çıktığı zaman genellikle perdelere konuyor ve kafesine geri girmiyor elime de konmuyor bizde yakalayıp sokmak zorunda kalıyoruz kendisi girmesi için veya elimize konması için ne yapmalıyım


24 Ocak 2014 18:45
Bursaspor dedi ki...

Önce kafesin içinde elinize alıştırın. Acıktığında yemi elinizden yedirin. Ama kuş 3 aydan büyükse artık alıştırmanız zor.


10 Mart 2014 23:10
t.i dedi ki...

Benim kusum 2 aylik alali 6 gun oldu. İlk elime alistirdim kafeste ele gelmede problem yasamiyoruz ama kafese girince baya bi etrafi kemiriyor cikmaya calisiyor gibi. Eve geldginin 2. Gunu saldim ben onu her gun ayni saatlerde disari cikariyirum. Disariya alistigindan mi boyle yapiyordur yoksa normal midir bu hircinligi? Smdiden tesekkurler :)


15 Mart 2014 11:17
Bursaspor dedi ki...

Evet dışarıya çok alıştıysa çıkmak için o davranışı gösteriyor olabilir. Ve kuşunuzun aç olmadığından emin olun.


24 Mart 2014 00:21
Unknown dedi ki...

Kusuma erkek alrim 1 ay once. Kafeste cildiriyorlar 1 aydir . Ve kizginlastiricida aldim tam bir ates küpü ikiside. Ve erkek zipliyor ustune bazen. Ve ayak atiyor kanatlaeina disinin. Alali 1 ay oldu. Ama 2 gundur disi kabariyor ve basini kagasinin arkasina birakiyor ara sira. Size hastami ? Hamilemi ? Yumurtaliga girmiyor hic.


1 Temmuz 2014 13:27
Adsız dedi ki...

Arkadaşlar yardım edin ben bir hafta önce kuş aldım. Bir iki gün sessiz kaldı fakat sonraki günler yaramazlaştı ve hep kafesin tülünü ve tellerini kemiriyor. Acaba nedeni nedir yardım? !!!


1 Eylül 2015 14:49
Unknown dedi ki...

Benim kusumda hep yuvaya gırıp çıkıyor neden?


12 Kasım 2015 10:51
Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

belli bi zaman sonra kendi alışıyo herşeye ben hic ilgilenmedim kendi kendine alıştı


21 Ocak 2016 01:08
Ayşe dedi ki...

Ben iki tane kuş aldım biri 6 aylık diğeri 7 aylık kafeslerını hep acık bırakıyorum kendi istediği zaman çıkıyor ama elimi yaklaştırırken ısırıyo normalde acıtmaz ama çok kotu ısırıyo ve tellerı kemiriyo


7 Şubat 2016 08:37
Unknown dedi ki...

Merhaba kuşum yaklaşık 1,5-2 aylık 3 gün önce satın aldım fakat iki gundur kafesi kemiriyor. Elimi ısıtıyor. Kafesten dışarı çıkmaya çalışıyor. İlk gün çok elime almıştım o yüzden mi acaba. Birde salıncağın içindeki küçücük delikten geçmeye çalışıyor sürekli silkeleniyor. Bitlenmis olabilir diye bugün ilaç alip kafesi yıkadıktan sonra kusumada kafesede sıkkın ama hala silkeleniyor ve kemiriyor ne yapmalıyım? Şimdiden teşekkürler.


2 Mart 2016 17:31
Unknown dedi ki...

1-) Bana yardım edebilirmisniz ben bugün 2 tane 1 erken 1 dişı muhabbet kusu aldım. Ve ikisine iyi birbirlerine yem kusuyolar kasiyolar bunlar çiftleşirmi? ?
2-)Dişi kuş kafesin içinde kenarlara çıkıp telleri ısırıyor ve başını sağa sola sallıyor bu sorun olurmu sadece ondan korkuyorum tellere tırmanıp kafasını sağa sola aşağı yukarı sallıyor kafes rengi fosfor sarısı gibı
Ve yuvaligi da var daha 1 gün önce aldım kuslari
Simdiden Saolun


14 Haziran 2016 23:03
Unknown dedi ki...

1-) Bana yardım edebilirmisniz ben bugün 2 tane 1 erken 1 dişı muhabbet kusu aldım. Ve ikisine iyi birbirlerine yem kusuyolar kasiyolar bunlar çiftleşirmi? ?
2-)Dişi kuş kafesin içinde kenarlara çıkıp telleri ısırıyor ve başını sağa sola sallıyor bu sorun olurmu sadece ondan korkuyorum tellere tırmanıp kafasını sağa sola aşağı yukarı sallıyor kafes rengi fosfor sarısı gibı
Ve yuvaligi da var daha 1 gün önce aldım kuslari
Simdiden Saolun


14 Haziran 2016 23:38
yelizuylas dedi ki...

merhaba muhabbet kuşum yemliğini kemiriyor ve kafes içine yem atıyor bunun sebebi ne olabilir? gözlerinde beyaz çizgiler yok yavru olduğunu söylediler


19 Haziran 2016 14:31
yelizuylas dedi ki...

merhaba muhabbet kuşum yemliğini kemiriyor ve kafes içine yem atıyor bunun sebebi ne olabilir? gözlerinde beyaz çizgiler yok yavru olduğunu söylediler


19 Haziran 2016 14:32
Unknown dedi ki...

Benim kuşum da 3 4 aylık galiba akşam farkettim kanat uçlarını kemirmis ve şimdi iki kanadın ucu şekilsiz ve kalkık duruyo elime alıp baktım düzelecek gibi değil hep kırık kırık yapmış ne yapmalıyım neden yapmış olabilir lütfen cevap 😟😟😟


27 Ekim 2016 01:21
Unknown dedi ki...

Benim kuşum da 3 4 aylık galiba akşam farkettim kanat uçlarını kemirmis ve şimdi iki kanadın ucu şekilsiz ve kalkık duruyo elime alıp baktım düzelecek gibi değil hep kırık kırık yapmış ne yapmalıyım neden yapmış olabilir lütfen cevap 😟😟😟


27 Ekim 2016 01:23
Beyzanurk dedi ki...

Kusum yavru bir kuş kafesinde gaga taşı var ancak yine de kafesi kemiriyor ve asla gaga taşını kullanmıyor. Ne yapmalıyım?


12 Temmuz 2018 18:08
Unknown dedi ki...

Merhaba ben 1 ay bundan önce 1 kus aldılar ve ben 1 hafta sonra 1 erkek aldım hic yaklasmıyorlardı gidib dişini arkadaşımın kuşları ile deyişdirdim şimdi bir-birinin gagalarını kemiriyorlar yumurta koyurmu??


24 Ocak 2019 19:51
Unknown dedi ki...

Bunu ben yazdım lütfen yardımcı olucak birsey yazın


24 Ocak 2019 20:01
Unknown dedi ki...

Merhaba ben 1 ay bundan önce 1 kus aldılar ve ben 1 hafta sonra 1 erkek aldım hic yaklasmıyorlardı gidib dişini arkadaşımın kuşları ile deyişdirdim şimdi bir-birinin gagalarını kemiriyorlar yumurta koyurmu??


24 Ocak 2019 20:08
Unknown dedi ki...

Merhaba ben 1 ay bundan önce 1 kus aldılar ve ben 1 hafta sonra 1 erkek aldım hic yaklasmıyorlardı gidib dişini arkadaşımın kuşları ile deyişdirdim şimdi bir-birinin gagalarını kemiriyorlar yumurta koyurmu??


24 Ocak 2019 20:08
Unknown dedi ki...

Merhaba kafesimiz eski yeni alalım diyoruz boyalı renkli kafes alsak kemirmeye başlar mı o boyalar zarar verir mi kuşa


27 Eylül 2019 13:16
Unknown dedi ki...

merhaba kuşum iki aylık çek kırması erkek ısırması yok kafeste ele geliyor ama dışarı çıkınca asla yaklaşmıyor ele gelmiyor nasıl alistiricam peki


17 Mayıs 2020 20:43
Unknown dedi ki...

Merhaba kuşum kedi saldırısına uğradı ve ayağı kırıldı hala kırık. Akabinde sürekli olarak gagasını kafes teline takıyor ve öyle kalıyor. Ağzı açık biçimde ne yapmaya calisiyor sizce


26 Temmuz 2020 00:57
Unknown dedi ki...

Benim kuşlarda kafesi kemiriyo bide kuruluga ne iyi gelir ne yapmak lazim


10 Aralık 2020 21:25
Unknown dedi ki...

2 3 ay sonra kafese ve size alışır ondan sonra normal bir muhabbet kuşu gibi kafesini bulur


20 Aralık 2020 09:13
Unknown dedi ki...

Kafese ve size alışmıştır


20 Aralık 2020 09:16
Unknown dedi ki...

bende hepsi mevcut gaga taşi kalaamar kemiği yinede kemiriyor


3 Ocak 2021 20:57
Unknown dedi ki...

Benimde oyle. Sanirim bazi seyler eksikmis kafeste.


5 Şubat 2021 14:19
Unknown dedi ki...

Bende alali 3 gun oldu . Masallah bizimki baya uysal. Ama bizimkide aynen senin dedigin gibi etrafi kemiriyor.


5 Şubat 2021 14:21
Unknown dedi ki...

gaga taşı da var ama sürekli telleri kemiriyo hatta kafese serdiğim gazetenin kenarlarını ısırıyo neden ki


17 Şubat 2021 10:44
Unknown dedi ki...

benimkide öyle dışarı çıkmaya çalışıyo sanki


2 Mart 2021 15:43
Unknown dedi ki...

Arkadaşlar 1 ay önce 25 günlük bir muhabbet kuşu aldım halen ucamıyor bı bilginiz varmı


14 Mart 2021 11:24
Unknown dedi ki...

6 aylığı 2 haftaya alıştırdım


30 Kasım 2021 09:34
Unknown dedi ki...

Bizim. Kuş. Kafesinde. Gaga. Dadı. Var. Hala. Emiriyo. Neden. Acaba


18 Mart 2022 23:01

Yorum Gönder

 
Yukarı ÇıkCopyright © 2013 | Kaynak Göstermeden Alıntı Yapmak Yasaktır! | Matematik